· Kde hledat
Stránek s nabídkami pracovních pozic je na internetu bezpočet. Část z nich jsou servery zaměřené přímo na sběr nabídek práce z celého webu. Pak je tu také Linkedin, jakýsi profesní Facebook, na který se také dají přidávat nabídky míst. Na tom si ale, na rozdíl od pracovních portálů, musíte založit profil. Na druhou stranu, konkurence je obvykle menší. Další možností je podívat se přímo na stránky firem, pro které byste chtěli dělat, a projet si nabídky volných pracovních míst. Výhodou tady je, že váš zájem o konkrétní společnost udělá velmi dobrý dojem.
· Jak hledat
Položte si několik základních otázek. Co chcete dělat? Jakou pro to máte kvalifikaci? Jak daleko jste se ochotní stěhovat? Jakmile máte alespoň hrubou představu, je načase nažhavit vyhledávač. Jakmile vám vyjedou výsledky, začněte klikat. Vůbec se nebojte podívat se i na nabídky pozic, které neznějí přesně podle vašich představ, název pozice může být zavádějící. Pozornost byste naopak měli věnovat profilu firmy, tomu, jaké schopnosti jsou vyžadovány a jaké je platové ohodnocení. Nebojte se odpovědět i na nabídky, u kterých nesplňujete všechny požadavky. Pro firmu je často důležitější, jestli jste ochotni se učit než jestli umíte všechno.
Odpověď
Jak na inzerát odpovědět? Především, když odpovídáte, tak nezapomeňte zmínit, kde jste o reklamě slyšeli, a na jakou pozici se hlásíte. A to i tehdy, když odpovídáte pomocí odpovědního formuláře. Většina firem zadává inzeráty na více serverů najednou a hledá více než jednoho zaměstnance najednou. Pokud rovnou zmíníte, na které místo se hlásíte, tak to personalista nebude muset složitě luštit, což při objemu přihlášek, které dostávají, ocení. Také rovnou přiložte veškeré kontaktní údaje a životopis, nejlépe ve formátu pdf.
A nejdůležitější rada: inzeráty si ukládejte. Vytiskněte si je, uložte si je v pdf nebo využijte funkci „uložit inzerát“, kterou některé stránky nabízejí. Díky tomu, až dostanete odpověď, budete hned vědět, o kterou pozici jde.