Dnes má prakticky každý člověk vlastní mobilní telefon, a to mnohdy včetně dětí. Je to jen pochopitelné, koneckonců nám umožňuje instantní komunikaci, ať už jsme kdekoliv, samozřejmě s výjimkou několika málo oblastní, kde není dostatečně silný signál. Ty se ovšem stále zmenšují.
Každý přístroj, či spíše SIM karta, má vlastní číslo. Právě to vytáčíme, pokud se chceme s druhým přístrojem spojit. Avšak zatímco dříve jsme si je museli pamatovat, případně je mít napsaná na kusu papírku, který jsme měli položen u aparátu, dnes je nejčastěji ukládáme do paměti přístroje. Díky ní je můžeme vytáčet, aniž bychom si je museli pamatovat.
To samozřejmě znamená, že již pro nás není tak důležité, aby bylo snadno zapamatovatelné. Ovšem to neplatí vždy. V některých případech majitel stojí o to, aby si je lidé snadno a rychle uložili do své paměti, nikoliv do paměti telefonu.
I to je důvod, proč operátoři nabízí takzvaná zlatá čísla, tedy taková, která mají snadno zapamatovatelnou sekvenci. To se zdá velmi výhodné, ovšem je potřeba počítat s tím, že si za tuto službu nechají operátoři zaplatit.
Samozřejmě se můžeme ptát, zda za to tento produkt skutečně stojí. Přeci jen, jak již bylo zmíněno, v současné době si čísla ukládáme do paměti telefonu. Zdálo by se tedy, že je celkem jedno, zda bude jednoduché či komplikované. Avšak jsou případy, kdy tomu tak není.
Typicky se může jednat o malé podnikatele, kteří mají například reklamu v rádiu. Zde jako kontakt právě uvádí svůj telefon. Ten však lidé uslyší pouze jednou či dvakrát, je tedy potřeba, aby se jim zarylo hluboko do paměti. A proto musí být snadno zapamatovatelné.
I z tohoto důvodu je tento produkt určen především pro podnikatele a je prodáván hlavně na IČO. Díky tomu mohou mít firmy větší šanci k získání nových zákazníků, a to jim za ty peníze rozhodně stojí.